MijnDierenartsApp, maakt alles weer een stukje gemakkelijker

MijnDierenartsApp, maakt alles weer een stukje gemakkelijker.
Om het weer iets gemakkelijker te maken om een afspraak te maken, gegevens van de huisdieren eenvoudig in kaart te brengen of om (herhaal) medicatie te bestellen, heeft Dierenkliniek Zwarte Zee de “MijnDierenartsenpraktijk App” in gebruik genomen.
Deze App is uitsluitend te gebruiken voor de klanten (en hun huisdieren) van Dierenkliniek Zwarte Zee en zeer eenvoudig (gratis) te installeren op uw mobiele telefoon.
Hieronder een korte handleiding.
Installeer de “Mijndierenartsapp” op uw telefoon. De app is gratis en eenvoudig te downloaden. Ga naar de Playstore of Appstore op uw telefoon of tablet en download de nieuwste versie. Lukt u dat niet, laat het dan even weten, dan zal een van onze assistentes u hierbij begeleiden.
Eenmaal geïnstalleerd, moet u onze kliniek kiezen, dat kan op de plaats Maassluis of op Dierenkliniek Zwarte Zee.


De “Mijn Dierenarts App” is opgebouwd uit verschillende onderdelen:
Onder “mijn dieren” zijn eenvoudig en snel alle gegevens van uw huisdier op te slaan. Net zo eenvoudig maakt u een herinnering aan voor de periodieke zaken zoals de ontworming van uw (verschillende) huisdier(en), maar ook de vaccinatie(s).
Zoekt u “contact” met de onze praktijk? 1 simpele druk op het icoontje en u heeft ons al aan de lijn.
Ook het maken van een “afspraak” is kinderlijk eenvoudig. Zonder enige inspanning heeft u toegang tot onze agenda en maakt u eenvoudig in uw stoel een afspraak voor de meest voorkomende zaken.
Helemaal handig! Heeft u medicatie nodig? Ook geen probleem. Met de bestelservice op de app, zijn zeer veel medicijnen eenvoudig te bestellen. Hierover meer verderop in het bericht.
Wilt u meer weten over ons team, ondertussen al 20 mannen en vrouwen bij elkaar, dan neemt u een kijkje bij “onze Medewerkers” en bent u weer volledig op de hoogte.
Via “Nieuws” bent u als eerste op de hoogte van alle lopende zaken en nieuwe informatie.
Kortom, de “MijnDierenartspraktijkApp” is een nuttige toevoeging waar u veel profijt van zult hebben.


Uitleg bestellen van medicatie en de bezorgservice via de App


Hieraan zijn een aantal voorwaarden en spelregels verbonden:

  1. Deze service is uitsluitend voor klanten en ingeschreven patiënten van Dierenkliniek Zwarte Zee. Bent u geen klant, dan is deze service NIET te gebruiken.
  2. In de bestelservice treft u uitsluitend producten die een recept van uw dierenarts nodig hebben, de zogenaamde UDA producten. Het zijn dus producten waar uw dierenarts eerst toestemming voor moet geven, alvorens ze kunnen worden uitgeleverd.


Hoe werkt het?

Zodra u de “MijndierenartspraktijkApp” het geinstalleerd op uw telefoon of tablet en uw profiel en huisdieren in deze app heeft gezet, is het mogelijk om per dier UDA producten te bestellen.

Bijvoorbeeld:
Uw hond gebruikt hartmedicatie, Cardisure. U selecteert dan het betreffende dier in uw scherm en kiest (de eerste keer) voor “nieuw”. U komt dan in een scherm met verschillende medicatie.

Door te scrollen vindt u het betreffende medicijn en vult het aantal strips in. Daarna drukt u op winkelmand en maakt u een volgende keuze:
-   Wilt u de bestelling zelf ophalen bij de Dierenkliniek
-   Wilt u het laten bezorgen aan huis(dit kost € 4,95 per bestelling).

Het kan zijn dat de door u gewenste medicatie er niet bijstaat, vul dan bij de vrije tekst de naam van de medicatie in, ook dat verzoek wordt dan aan de dierenarts voorgelegd.

De prijzen van de medicatie zijn op de app af te lezen. U bent dus direct op de hoogte van de kosten.

Daarna bevestigd u, onderaan de pagina de bestelling en hiermee is zit uw werk er eigenlijk al op. Zo eenvoudig werkt het dus.


Wat gebeurt er daarna?

Het gaat in dit geval om een product dat eerst moet worden goedgekeurd door de dierenarts.

- Zodra de bestelling is binnengekomen, wordt de bestelling uitgedraaid en voorgelegd aan de behandelend dierenarts
- Deze kijkt het dossier van het betreffende dier na en geeft aan of dit mogelijk is.
Is het niet mogelijk. Dan ontvangt u hierover een bericht via de mail. Is het wel mogelijk, dan wordt de bestelling in de patiëntkaart verwerkt en ontvangt u een factuur over de kosten van de medicatie en eventueel de verzendkosten.

Zodra de factuur via de betaallink is overgemaakt, wordt de bestelling voor uw klaargemaakt en verzonden of klaargezet om op te halen. U ontvangt hierover van ons een mailbericht.

Kortom: mooier kunnen we het voorlopig nog niet maken, maar wel steeds een stukje gemakkelijker……

Vragen? Stel ze dan gerust, wij staan u graag tot dienst.